دانلود فایل(نقش ویتامین ها در افزایش عملکرد ورزشکاران)

حجم فایل : 74.2 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بنام خدا نقش ويتامين ها در افزايش عملكرد ورزشكاران مقدمه : نحوه تغذيه در ورزشكاران با افراد عادي داراي تفاوتها و شباهتهائي مي باشد تشابه :در تغذيه پايه مشابه هستند . تفاوت :هرورزشكار بسته نقش ویتامین ها در افزایش عملکرد ورزشکاران||بی وای50678700|byx41003674|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان نقش ویتامین ها در افزایش عملکرد ورزشکاران آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 74.2 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 22
بنام خدا
نقش ويتامين ها در افزايش عملكرد ورزشكاران
مقدمه : نحوه تغذيه در ورزشكاران با افراد عادي داراي تفاوتها و شباهتهائي مي باشد
تشابه :در تغذيه پايه مشابه هستند .
تفاوت :هرورزشكار بسته به :
-نوع ورزش
-ميزان فعاليت
-تعداد دفعات انجام ورزش
-و ...
به تغذيه خاص خود نياز دارد .

تعريف ويتامين :
تركيباتي آلي هستند كه در بيشتر مواد غذائي به مقدار جزئي وجود دارند و هر كدام اعمال حياتي مخصوص را در بدن انسان انجام مي دهند ,ويتامين ها نه در تامين انرژي و نه در شكل گيري توده بدن نقش ندارند .
بلكه
بعنوان واحد هاي ساختماني ضروري در تشكيل ساير مواد بكار مي روند . ويتامين ها دو دسته اند
1)محلول در آب B, C كه گروه B6-B3-B2-B1 – بيوتين –اسيد فوليك و B12 مي باشند .
2)محلول در چربي (K,E,D,A )

.
مقدار توصيه رژيمي ويتامين هاي محلول درآب براي ورزشكاراني كه حداقل 15 سال سن دارند ادامه جدول مقدار توصيه شده ويتامين هاي محلول در چربي براي ورزشكاران بالاي 15 سال
آيا نياز ورزشكاران به ويتامين ها افزايش مي يابد .
امروزه مدارك اندكي مبني بر افزايش نياز ورزشكاران به ويتامين ها دردست است و مطالعاتي كه بر افزايش مصرف ويتامين ها ي خاص دلالت دارند معمولاً بر روي ورزشكاراني انجام شد ه اند كه داراي كمبود اين مواد مغذي بوده اند .
بنابراين بايد تاكيد داشت :
توصيه يا تشويق به افزايش مصر ف ويتامين ها در ورزشكاران معمولاً به دليل وجود كمبود اين مواد مغذي است كه از قبل از وجود داشته نه در نتيجه افزايش تمرينات فيزيكي تنها استثناء سه ويتامين B1 ,B2 ,B3 مي باشد .
چرا كه
افزايش دريافت اين سه ويتامين بر پايه دريافت انرژي روزانه است. در مورد بسياري از ورزشكاران ,دريافت انرژي بطور طبيعي با مصرف انرژي مطابقت دارد . بنابراين به جز چند استثناء استفاده از مكمل خارج از رژيم غذائي توصيه نمي شود . فراموش نكنيم
برخي بر اين عقيده اند كه دفع عرق باعث افزايش دفع ويتامين BوC مي شود. برخي معتقدند تمرين سنگين با افزايش متابوليسم در ورزشكاران باعث افزايش نياز ويتامينها مي شود.
البته
تحقيقات دفع عرقي ويتامين را رد نموده است و بطور كلي افزايش مصرف ويتامين و مينرال باعث افزايش عملكرد نمي شود .
مگر در موارد استثناء استثناء در نقش افزايش عملكرد
1-پرش عمودي ! كه در زنان بسكتباليست نشان داده شده است
يك نكته مهم :مطالعات نشان داده است كه 75% فوتباليستها و 17% زنان ورزشكار از رژيمي استفاده مي كنند كه فاقد مقادير لازم ويتامين A مي باشد .
2- ورزشهائي با مدت كوت...