دانلود فایل(ویتامین محلول در اب)

حجم فایل : 255.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 بنام خدا ويتامين B1 (تيامين) در تبديل غذا به انرژي كمك مي كند. نقش اين ويتامين در عملكرد قلب و سيستم عروقي ، مغز و سيستم عصبي حائز اهميت است. ميزان مجاز مصرف روزانه : 1/5 ميلي گرم 1 ويتامویتامین محلول در اب||بی وای50678806|byx41003674|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان ویتامین محلول در اب آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 255.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 14
بنام خدا ويتامين B1 (تيامين) در تبديل غذا به انرژي كمك مي كند.
نقش اين ويتامين در عملكرد قلب و سيستم عروقي ، مغز و سيستم عصبي حائز اهميت است.
ميزان مجاز مصرف روزانه : 1/5 ميلي گرم 1 ويتامين B1 (تيامين) در نان ها و غلات غني شده ، همچنين در ماهي ، گوشت كم چرب و شير يافت مي شود. 2 ريبوفلاوين (ويتامين B2 ) به همراه ديگر ويتامين هاي گروه B در ارتقاء رشد و ترميم بافت ها ، همچنين كمك به آزاد شدن انرژي كربوهيدرات ها حائز اهميت است.
ميزان مجاز مصرف روزانه : 1/7 ميلي گرم 3 ناتواني در جذب نياسين (ويتامين B3 ) يا اسيدآمينه تريپتوفان ممكن است موجب ابتلا به بيماري پلاگر شود.
اين بيماري با پيدايش زخم هاي زبر و ناهموار ، همچنين تغييرات مخاط دهان و نشانه هاي روحي و رواني پديدار مي شود. 4 منابع غذايي ويتامين B3 (نياسين) شامل لبنيات ، گوشت طيور ، ماهي ، گوشت كم چربي ، تخم مرغ و مغزها (آجيل) مي باشند. 5 ويتامين B6 (پيريدوكسين) براي حفظ سلامت و عملكرد مغز ، تشكيل گلبول هاي قرمز خون ، تجزيه پروتئين ها و سنتز آنتي بادي براي حمايت سيستم ايمني داراي اهميت است.
ميزان مصرف مجاز روزانه براي بزرگسالان : 2 ميلي گرم 6 فولات به توليد سلول هاي قرمز خون كمك مي كند.
فولات به سنتز DNA كمك مي كند.
فولات به همراه ويتامين B12 و C به عمل هضم غذا و استفاده بدن از پروتئين كمك مي كند. 7 منابع غذايي ويتامين B9 يا فولات شامل حبوبات ، مركبات و آب آن ها ، غلات سبوس دار ، سبزي هاي برگي شكل سبز ، گوشت طيور ، صدف خوراكي و جگر مي باشند.
8 ويتامين B12 براي سوخت و ساز مهم است.
همچنين براي توليد گلبول قرمز و حفظ سلامت سيستم اعصاب مركزي شامل مغز و طناب نخاعي مورد نياز مي باشد. ويتامين B12 9 منابع غذايي ويتامين B12 شامل:
تخم مرغ ، گوشت طيور ، گوشت ، صدف ، شير و فرآورده هاي لبني منابع غذايي ويتامين B12 10 ويتامين C عملكرد سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند ، به التيام زخم ها ، جذب آهن و حفظ سلامت بافت هاي پيوندي كمك مي كند.
ميزان مجاز مصرف روزانه :60 ميلي گرم 11 مركبات ، فلفل سبز ، توت فرنگي ، گوجه فرنگي ، كلم بروكلي و سيب زميني ، منابع سرشار از ويتامين C (اسيد اسكوربيك) هستند.
12 پایان...